Nasz dzień, czyli Ramowy Rozkład Zajęć

Nasze przedszkole otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.45 do 17.00.
Na  życzenie rodziców (za dodatkową opłatą) dzieci mogą przebywać w przedszkolu codziennie do godziny 19.00.

Rytm  każdego przedszkolnego dnia w „Naszej bajce” wyznaczają posiłki.

Między nimi przewidzieliśmy  czas na zabawę, naukę i wszelkiego rodzaju działania  z uwzględnieniem wieku dzieci, ich potrzeb i możliwości, bacząc na zasady ochrony zdrowia i higieny i mając na względzie pełną realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego i założenia programowe naszej placówki.

Przed śniadaniem rezerwujemy czas na:

  • Zabawy swobodne:tematyczne, konstrukcyjne, manualne, plastyczne, tematyczne, gry stolikowe, układanki, puzzle, oglądanie książek i ilustracji.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
  • Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
  • Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
  • Ruchowe ćwiczenia poranne.

Po śniadaniu – do obiadu planujemy czas na:

  • Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela tj. aktywność intelektualną, rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności czytania i przygotowywanie do nabywania umiejętności pisania, edukację matematyczną, wprowadzanie nowych treści i umiejętności ze wszystkich obszarów działalności edukacyjnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym.
  • Prace porządkowe i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i podczas wycieczek.
  • Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe kształtujące sprawność fizyczną (wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego).
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
  • Wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
  • Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
  • Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.

Po obiedzie – do podwieczorku mamy czas na:

  • Relaksację i odpoczynek dzieci młodszych.

Pozostałe dzieci maja czas na:

  • Zabawy ze śpiewem, ruchem, tańcem.
  • Twórcze zajęcia plastyczne i teatralne.
  • Czynności organizacyjne tj. przygotowanie miejsca pracy, sali zabaw, porządkowanie pomieszczeń po zajęciach .
  • Kształtowanie umiejętności społecznych, wdrażanie do przestrzegania norm i zasad warunkujących zgodną zabawę.
  • Kształtowanie czynności samoobsługowych, higienicznych i estetycznych.
  • Dyżury w jadalni, szatni, łazience, sali zabaw.
  • Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela tj. aktywność intelektualną, rozwijanie mowy i myślenia, kształtowanie umiejętności czytania i przygotowywanie do nabywania umiejętności pisania, edukację matematyczną, wprowadzanie nowych treści i umiejętności ze wszystkich obszarów działalności edukacyjnej, rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem obcym nowożytnym /angielskim i niemieckim/.
  • Swobodne zabawy dzieci a także prace porządkowe i obserwacje przyrodnicze w ogrodzie i podczas wycieczek.
  • Zabawy ruchowe i zajęcia sportowe w sali gimnastycznej lub ogrodzie przedszkolnym kształtujące sprawność fizyczną (wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego).
  • Pracę indywidualną z dzieckiem mającą na celu minimalizowanie trudności lub rozwijanie uzdolnień i indywidualnych predyspozycji w tym pomoc psychologiczno – pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne dla dzieci objętych wczesnym wspomaganiem i kształceniem specjalnym.

Po podwieczorku – aż do odbioru dzieci z przedszkola, czas przeznaczamy na:

  • Swobodne zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym kształtujące sprawność fizyczną (wdrażanie do bezpiecznej zabawy i korzystania ze sprzętu sportowego).
  • Działalność podejmowana przez dzieci samodzielnie tj. swobodne zabawy tematyczne, konstrukcyjne, manualne, plastyczne, gry stolikowe, układanki , puzzle, oglądanie książek i ilustracji.

Możliwość komentowania jest wyłączona.