Dorośli w przedszkolu, czyli Kadra

DYREKTOR

dsc_7864Małgorzata Błaszkiewicz

 

Szanowni Państwo

Dyrektorem przedszkola „Nasza bajka” jestem od ponad dwudziestu lat.  W roku 2010 utworzyłam placówkę bliźniaczą – żłobek, do którego uczęszczają maluszki do trzeciego roku życia.

Należę do grona tych szczęśliwców dla których praca jest pasją.   Jestem więc człowiekiem spełnionym ☺

Mam przyjemność tworzyć miejsca, w których dorośli i dzieci darzą się wzajemnym szacunkiem, zaufaniem i serdecznością.

Miejsca, w których dzieci wzrastają w poczuciu własnej wartości, rozwijają się harmonijnie czerpiąc ze swojej nieustającej ciekawości, kształtują swoją wrażliwość na świat i ludzi, a także uczą się odwagi w wykorzystywaniu własnego potencjału.

Miejsca, w których dorośli asystują dzieciom w poznawaniu świata, w ich własnym rozwoju, z poszanowaniem indywidualności każdego z nich.

Miejsca, w których dzieci i dorośli dają sobie równie wiele i rozwijając się wzajemnie,  czerpią radość i satysfakcję z tej interakcji.

W dorosłych tworzących kadrę placówek cenię kreatywność, naturalność, otwartość na nowe wyzwania, ale także optymizm i poczucie humoru.

Dzieci pozostają dla mnie nadal  nieustanną inspiracją.   Zachwyca mnie ich nieznająca granic wyobraźnia i błyskotliwość,  i wciąż  jestem zafascynowana ogromem drzemiącego w nich potencjału.   Dają mi one pozytywną energię, dzięki której, mam nadzieję,  nigdy nie zatracę drzemiącej  we mnie cząstki dziecka, pozwalającej mi optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Wiem jednak, że to mądry i świadomy RODZIC stoi za sukcesem dziecka, dlatego wspieram chętnych rodziców w podnoszeniu ich kompetencji wychowawczych, by umiejętnie pokierowali rozwojem swoich pociech.

Budowanie i kreowanie obu miejsc,  zarówno żłobka jak i przedszkola, obecnie już wspólnie z mężem i dwiema dorosłymi córkami,  to dla mnie jednocześnie wyzwanie i wielka radość.

Uważam, że mimo upływu lat i zmieniającej się rzeczywistości stwierdzenie Janusza Korczaka nic nie straciło ze swojej trafności:

„Dobry wychowawca, który nie wtłacza a wyzwala, nie ciągnie a wznosi, nie ugniata a kształtuje, nie żąda a zapytuje – przeżyje wraz z dziećmi wiele natchnionych chwil”.

 

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel dyplomowany.
  • Wojewódzki trener programu promującego zdrowie emocjonalne małego dziecka „Przyjaciele Zippiego”.
  • Absolwentka Studium Nauczycielskiego w Szczecinie – kierunek wychowanie przedszkolne.
  • Wykształcenie wyższe zawodowe – kierunek pedagogika opiekuńczo – wychowawcza.
  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek pedagogika ogólna.

 

                                                                                                                       PRACOWNICY PEDAGOGICZNI

Monika Kasińska

 

Od początku swojej drogi zawodowej pracuję w „Naszej bajce”, choć trafiłam do niej przez…PRZYPADEK.

Jednakże nie żałuję żadnej chwili spędzonej w tym miejscu, bowiem stale uczę się czegoś nowego i zdobywam nowe doświadczenia. Czerpię radość z osiąganych sukcesów,                  a z porażek, bo i takowe się zdarzają, poddając je autorefleksji, wyciągam wnioski i wstaję silniejsza.

Zawsze jestem gotowa do zabawy i pracy z dziećmi i codziennie uczę się od tych małych ludzi bycia „TU i TERAZ”. Staram się zrozumieć ich najmniejsze problemy, a także dzielić z nimi ich radości i sukcesy. Myślę, że będąc ich przewodnikiem, a jednocześnie partnerem w procesie wychowania i kształcenia, w zamian dostaję ogrom zaufania, uśmiechu i dużą garść bycia w codzienności, której mnie, dorosłej osobie, czasem brakuje. Dzięki dzieciom poznaję świat na nowo, bowiem widzę go „ich oczami”.

Wśród wielu metod, które stosuję w codziennej pracy z podopiecznymi, często wykorzystuję bajkoterapię Marii Molickiej. Wspieram w ten sposób rozwój dziecka pomagając mu przezwyciężyć niepokoje i lęki.  Poza tym uwielbiam z dziećmi „muzykować” (śpiewać, tańczyć oraz grać na instrumentach muzycznych), improwizować i dbać o zdrowego ducha w ciele, bo wiem, że sport i muzyka pozwalają dziecku spożytkować nagromadzoną energię w prawidłowy, a co najważniejsze radosny sposób J

W życiu, a także pracy, staram się postępować zgodnie z zasłyszanym powiedzeniem:

„Nie ma nic łatwiejszego jak Kogoś osądzić i nic trudniejszego jak Kogoś zrozumieć”. 

 

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel mianowany.
  • Wykształcenie wyższe zawodowe – kierunek pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.
  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej.
  • W zawodzie od 8 lat.

 

 

 

dsc_0425Anna Bujak

Mogę z całym przekonaniem stwierdzić, że moja praca to moja pasja i spełnione marzenie z dzieciństwa. Bowiem już będąc małą dziewczynką, uwielbiałam bawić się ,,w szkołę”, a na pytanie: ,,Kim będziesz w przyszłości?” zawsze odpowiadałam: NAUCZYCIELKĄ.

I mimo upływu lat, moja odpowiedź wciąż pozostawała niezmienna

Praca z dziećmi sprawia mi wielką radość, daje niesamowite pokłady energii i ogromną satysfakcję. Być nauczycielem to dla mnie być przyjacielem dzieci. Pomagać im poznawać i odkrywać świat w taki sposób, by ,,z rzeczy trudnych czynić rzeczy łatwe”. Nie ma bowiem dla mnie większej nagrody niż ta, kiedy mogę obserwować ,,radość dziecka z pokonanej trudności i osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość tryumfu i szczęście samodzielności i opanowania”, gdyż sukces moich dzieci jest moim sukcesem. Dlatego w pracy z dziećmi bardzo ważne jest dla mnie stosowanie różnorodnych metod pracy, ale szczególnie bliskie mi są : Edukacja matematyczna metodą Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i metoda Klanzy potocznie zwana pedagogiką zabawy.

A poza tym, choć zabrzmi to banalnie, ja po prostu kocham swoje dzieci.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel mianowany
  • Wykształcenie wyższe zawodowe – kierunek pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna.

  • W zawodzie od 9 lat.

 

 

 

 

????????????????????????????????????Katarzyna Hazeńska

Wierzę, że „dziecko, które naprawdę pokochało swoje otoczenie i wszystkie żyjące stworzenia,  które odkryło radość i entuzjazm w pracy, daje nam powód, by mieć nadzieję … nadzieję na pokój w przyszłości” dlatego jako nauczyciel dążę do tego, aby każdy mój wychowanek czuł się przy mnie bezpiecznie, by pokazywać mu świat mając na uwadze szacunek do każdej żyjącej istoty, by zaszczepiać w nim entuzjazm do pokonywania trudności i przekraczania przeszkód.

Z pracy nauczyciela czerpię każdego dnia dużo radości oraz satysfakcji.  Lubię obserwować jak dzieci wzrastają, doświadczają, eksperymentują dlatego często w swojej pracy wykorzystuję elementy Pedagogiki Marii Montessori, której naczelną dewizą w pracy z małym dzieckiem jest zdanie „ Pozwól mi zrobić to samemu”.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel kontraktowy.
  • Wykształcenie wyższe zawodowe – kierunek pedagogika wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z terapią korekcyjno – kompensacyjną.
  • W zawodzie od 3 lat.

 

 

 

 

img_5971Martyna Pilarczyk

Swoją przygodę z dziećmi zaczęłam 3 lata temu, ale odkąd pamiętam moje życiu kręciło się wokół przedszkola. Powodem była moja mama, które przez 30 lat pracowała w jednym ze szczecińskich przedszkoli, więc siłą rzeczy przebywanie i „życie przedszkolne” było dla mnie czymś oczywistym. Mogąc uczestniczyć w życiu przedszkola, najpierw jako przedszkolak, a później jako nastolatka, utwierdziłam się w przekonaniu, iż bycie NAUCZYCIELKĄ jest moim właściwym wyborem.

W pracy z dziećmi „nie ma dla mnie rzeczy niemożliwych są tylko trudniejsze w wykonaniu oraz wymagające dłuższego czasu realizacji”. W swojej pracy staram się motywować i zachęcać moich wychowanków do pokonywania własnych barier oraz słabości tak, aby stawały się lepszymi każdego dnia oraz wzbogacały się o nowe doświadczenia. Dążę do tego by moje przedszkolaki nie bały się porażek, które przecież towarzyszą każdemu z nas. Mam świadomość, że systematyczna praca z nimi pozwoli na to, aby osiągnięty sukces uskrzydlał je i rozpalał w nich zapał do podejmowania kolejnych wyzwań.

W swojej pracy kieruję się i chętnie wykorzystuję metodę prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, dzięki której mogę rozwijać logiczne myślenie u dzieci jak i kształtować pojęcia matematyczne poprzez zabawę.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel stażysta
  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
  • W zawodzie od 3 lat.

 

 

 

 

img_5999Joanna Garbarczyk

Uwielbiam odnajdować swoje miejsce w niepowtarzalnym świecie dziecka.                   I kiedykolwiek chcę się tam znaleźć – drzwi są zawsze otwarte. Czasem lekko uchylone, czasem otwarte na oścież, czasem – należy chwycić ogromną klamkę i bardziej się postarać, by dostać się do środka. Wtedy radość i satysfakcja jest jeszcze większa.
Od kiedy tylko pamiętam zawsze chciałam być nauczycielką. Taką, którą sama spotkałam na swojej drodze. Taką, której się nie zapomina. Błagałam swoje rodzeństwo o tysięczną z kolei zabawę „w przedszkolankę”. Dziś nadal czuję te samą radość, jak podczas tamtej zabawy.
Czasem pojawiają się jednak słabsze dni, kiedy potrzebuję się wyciszyć. Wracam do domu, biorę wydech. Otwieram książkę, znikam. I nagle upada na podłogę skrawek papieru. Niezdarnie wycięte, małe serce z papieru.  To są momenty, które niejednokrotnie stawiały mnie na nogi – z prędkością światła.
Poza tym, pomyśl tylko…

Komu wolno tańczyć w pracy o siódmej nad ranem?

Kto może śmiać się na całe gardło i nikt nie zwróci mu na to uwagi?

Pokaż mi drugie takie miejsce, w którym ma się nielimitowany czas na przyjaźń.

Gdzie doświadczysz tak szczerego poczucia – że jesteś komuś potrzebna?

Nauczyciel to jedyny zawód, który nie ma ograniczeń czasowych. Nauczycielem nie jest się od 8:00 do 16:00. Nauczycielem jest się cały czas.
W swojej pracy korzystam z wielu metod aktywizujących, w większości z nich odnajduję cząstkę siebie – przekazując dzieciom najatrakcyjniejsze elementy. Najmocniej utożsamiam się z pedagogiką zabawy – Klanzą, która pobudza dzieci do aktywności i twórczości. W praktyce oznacza to radość i zabawę we wspólnym odkrywaniu i przeżywaniu. Pojawia się szereg zabaw, które pobudzają do wartościowego przeżywania siebie samego i siebie wzajemnie. Klanza to doświadczanie różnorodności własnych zmysłów, możliwości wyrażania i kontaktowania się. Czucie ciała, ruch, taniec, granie ról, malowanie, śpiewanie i uczestniczenie w rozmowach bogatych w interakcje zamiast wzorców komunikowania się i narzuconych schematów.
I tak dzień po dniu, odcinek po odcinku, maluje się jeden z piękniejszych obrazów mojego życia.

Jestem nauczycielem. Jestem dumna.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel kontraktowy
  • Wykształcenie wyższe zawodowe – kierunek edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z terapią korekcyjno – kompensacyjną
  • W zawodzie nauczycielskim 2 rok.

 

 

 

img_5997Sylwia Jaśkiewicz

„Pozostań dzieckiem, aby cię zawsze mogły kochać twoje dzieci”.

Każdy z nas ma w sobie dziecko i nie można o tym zapominać. Kieruję się tą zasadą wiedząc, że troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka. Codziennie uczę się od dzieci czegoś nowego i chcę aby dorastanie kojarzyło się moim wychowankom z poznawaniem oraz zdobywaniem wiedzy o otaczającym je świecie. W swojej pracy bardzo chętnie stosuję metodę dramy. W ten sposób pomagam dzieciom wyrażać swoje emocje, uczę je  panowania nad nimi oraz sprawiam, by otwierały się na innych w naturalny sposób, bez lęku i zahamowań.

Praca z dziećmi to dar, który daje mi wiele satysfakcji i radości.

Kwalifikacje zawodowe:

  • Nauczyciel kontraktowy.
  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
  • W zawodzie 2 rok.

 

 

 

ASYSTENTKA  DYREKTORA /INTENDENT

????????????????????????????????????Magdalena Szulc

Pani Magda  talentów ma wiele!

Dzielnie odbiera wszystkie telefony i zawsze wytłumaczy każdą – choćby najbardziej skomplikowaną kwestię.    Piramidę żywienia ma w małym paluszku więc z pasją i samozaparciem godnym podziwu,  wymyśla i układa wszystkie jadłospisy, dbając przy tym aby nic się zbyt często nie powtarzało, było zdrowo, kolorowo, no i przede wszystkim … SMACZNIE!  Krząta  się po naszym przedszkolu i sprawdza czy wszystko jest na swoim miejscu i niczego nikomu nie brakuje. Wyszuka najlepsze produkty, rozdzieli zadania,  przyjmie kontrolę, oprowadzi klientów, uspokoi przerażonego rodzica, zagra w przedstawieniu…

Asystentka dyrektora, Intendentka, Logistyk, Dietetyk, Negocjator , Pedagog i Aktorka czyli nasza Madzia – Człowiek Orkiestra!

 

 

 

POMOCE NAUCZYCIELI

 

 

 

PRACOWNICY OBSŁUGI

????????????????????????????????????Elżbieta Zemsta

 

 

 

wioletta-gackowskaWioletta Gackowska

 

 

 

alicja-wojciechAlicja Wojciech

 

 

 

W wielu bajkach dzieją się niezwykłe czary i cuda.   W „Naszej bajce” również, bo: talerze codziennie same się rozkładają, zupka sama się nalewa, a obiadek sam się nakłada.  Dywany same się odkurzają, okna same się myją,  kurz sam znika z półek i zabawek.  W szatniach, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki,  buciki same wracają na swoje miejsca, a łazienki same lśnią i pachną czystością.

Czy to czary?   Owszem.  A czarodziejki to cudowne panie z obsługi: Ela, Marta, Jola, Wioletta  i Ala. Zwinnie i szybciutko ze wszystkim się uwijają, żeby nasze dzieciaczki spędzały czas w czyściutkim i pachnącym otoczeniu, żeby zawsze miały na czas podany obiadek i rozstawione leżaczki, żeby wszystkie noski były wytarte a rączki umyte i aby szaliki i czapki zawsze chroniły nasze dzieci przed zimnem.

No i oczywiście – żeby każdy dostał tyle uścisków i buziaków ile tylko potrzebuje!

PRACOWNICY KUCHNI

elzbieta-cholewinskaElżbieta Cholewińska

 

 

 

joanna-kaczmarekJoanna Kaczmarek

 

 

 

 

beata-baranBeata Baran

 

 

„Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść!”

 

Dlatego u nas, na całe szczęście,  są trzy i to zorganizowane jak w najlepszym pszczelim ulu.

Królowa naszej kuchni – Pani Ela  trzyma wszystko żelazną ręka.

Pani Beatka niepodzielnie włada kociołkiem, a przepyszne kotleciki, sóweczki i naleśniczki szykuje kochana Pani Asia.

Dzielnie przygotowują po 7 rodzajów zup dziennie: bez zabielania, a ta zabielana ale nie śmietanką ☺, bez mięska, a ta z mięskiem ale nie wieprzowym ☺,   bez selera bo uczula, a ta z dużą  ilością selera bo zawiera witaminy, 86 cennych minerałów, dodaje smaku i zastępuje sól…☺

Każdy kotlecik według zaleceń- tu bez żółtka, tu bez białka, a tu bez całego jajka.

Do dziś zagadką pozostaje jak można zrobić potrawkę z kurczaka bez kurczaka!

Ale dla naszych Pań Kucharek nie ma rzeczy niemożliwych!  Dla nich przygotowanie 200 obiadków i zadbanie przy tym aby każda dieta się zgadzała to PIKUŚ!

Jak one to robią?

Są różne teorie.  Jedna z nich głosi,  że po prostu są nie z tego świata!

 

 

 

KONSERWATOR

dsc_0394Marian Majewski

Pan Zbyszek , inaczej zwany Złotą  Rączką,  jak nikt inny dba o nasze przedszkole.

Kiedy coś się psuje, zaczyna stukać, pukać, coś odpada lub się chwieje, od razu wiadomo kogo wzywać na pomoc. Kiedy huśtawka zaczyna niemiłosiernie skrzypieć, a samochód starci kółka lub sterowność – od razu wiadomo kto przyjmie taki sprzęt do alarmowej naprawy.  Kiedy spadną liście lub sypnie śniegiem, każdego dnia, już od świtu grabi i odśnieża, aby nasze dzieci mogły bez problemu trafić do swojego przedszkola.

Nie każdy wie, że poza tym Pan Zbyszek ma jeszcze jednego ASA w rękawie…   Jego wiertarka i śrubokręty już nie raz zaciekawiły i uspokoiły nawet najbardziej nieprzejednanego płaczka-marudę!

Możliwość komentowania jest wyłączona.